torsdag 15. september 2011

Endelig

Sitter nå inne hos Kristian, i håp om at han snart skal sovne. Han er blitt mørkeredd,så vi sitter inne hos han hver kveld.
23 august fikk Nina og Kristian to søte små brødre. De kom en uke før oppsatt keisersnitt dato pga kneet mitt hvor jeg falt i barnehagen. Det var godt de tok den avgjørelsen, siden det var vondt i knee, vanskelig å kle på seg, kjøre bil var vondt pga ribb beina mine. Jeg ble lagt inn dagen før og jeg har aldri følt meg så rolig før, jeg skulle jo ta keisersnitt, jeg smilte nesten på vei inn. Med to minutters mellomrom kom de, Sander først 2660, 45 cm lang og hakk i hel storm 2890,46 cm. Dette var 10 ganger bedre opplevelse enn sist. Joda, det har vært vondt i etterkant, men for en god opplevelse og herlig start. Fikk masse hjelp på sykehuset, de var herlige. Dagen før vi reiste hjem oppdaget de gulsot på begge to, ikke rart storm var slapp. De lå langt under behandling grensen, så det var bra. Vi har dermed hatt en veldig rolig start med de to knøttene.Nå er nok gulsoten snart ute, de er blitt mere aktive og våkne. Hvordan er det så å være tvillingmor? Ingen tvil travelt: jeg må først amme de og så får de flaske, siden jeg ikke har nok til to. ( kunne selvføgelig ammet oftere for å få opp produksjonen, men hadde da blitt sittende, storm spiser bare halvparten av hva sander får i seg, så det blir litt vanskelig.) står opp elve tolv tiden for å ta igjen tapt søvn i løpet av natta. Da er det å forte seg å gjøre litt husarbeid som vaske klær,lage middag til Kristian kommer hjem osv mellom amming og skifting. Kristian kommer hjem er det middag, prøve å leke litt hvis jeg rekker, før mating av tvillingene, og kveldsmat til Kristian, før legging. Vi legger Kristian til syv halv åtte, men han sovner ikke før ni ti tida siden han er redd. Har innsett det er mye jeg ikke rekker og må innrømme at jeg gleder meg til gutta sover natta gjennom, eller sover flere timer sammenhengende. Har følelsen av å ikke strekke til for ungene, tida er knapp. Det er veldig koselig med to knøtt samtidig, dobbelt kos. Har lest mye historier og hørt mye om å ha tvillinger, foreløbig har vi vært veldig heldig synes jeg, to nydelige gutter, kan virkelig anbefales. Ammetåka har kommet, hadde Opprinnelig en plan på dette innlegget, nå har jeg glemt hva det var :-)
Ups, trodde det bare skulle ta ti minutter å skrive dette, tok grundig feil, tre timer stemmer mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar