fredag 25. september 2009

travle uker

Tida bare flyr for tida, nesten litt for fort. Men det er jo jeg som legger det opp sånn.
Uka her skulle vi mandag på babysvømming, men kommet til City Syd, var det bom stans.  Det var kø på E6, jeg skulle være lur å kjøre veien som går ved siden av, men det var jo ikke så lurt, det var jo kø der også. mmm, har det vært en stor bilulykke no da, tenkte jeg. Ringer Ela eller Nils Brede og hører om de har lest noe på Adressa, de sa ikke noe på radioen heller.  Det viste seg å være en som ville hoppe fra E6 brua ved kroppanmarka, så E6 var stengt den. Jeg stod jo slik til at jeg ikke kunne snu, måtte bare følge med da køa flytta seg 5 meter hver 10 min. Ble veldig stressa, Kristian begynte å skrike og jeg så at klokka tikka. Ble veldig forbanna på han som liksom skulle hoppe, siden han skapte bilkaos i hele byen. Vi stod en time i kø, da vi endelig kunne begynne å bevege oss normalt igjen, var det bare å finne første bensinstasjon og ta en pause med Kristian. Så reiste vi hjem igjen, uten babysvømming, buhu.

Tirsdag skulle jeg gjøre det godt igjen for Kristian, siden jeg hadde lovet han svømming, dro vi på mor og barn trening  i vann på Pirbadet.  Dæven steike, så bra trening, jeg var helt i ørska da jeg kom ut, måtte forte meg å kjøpe engeri sjokolade for å klare å kjøre hjem igjen. På kvelden kom jeg jo på at, ups, jeg skulle jo ordne kake eller kjeks til musikkgruppa  dagen etterpå. væææ, har jeg alt jeg trenger??? neiii, det hadde jeg selvfølgelig ikke, hadde tenkt å lage brownies, men det ble sjokoladekake istedet. Genialt med 123 kake :-)

Onsdag dro vi avgårde til musikk kurset, Kristian har det kjempe fint, spesielt når han ligger på matta og får en sjal dalene opp og ned over seg, da blir han helt i ekstase. Trommene er også veldig bra. Fikk servert litt sjokoladekake også. Etterpå dro vi inn til byen for å møte Line og Othelie på babykino. Kom frem og skulle parkere...eh, hvor er kortet mitt?? det var litt over en time til filmen starta...Nei, kortet lå hjemme det, da var det bare å snu bilen og kjøre hjem igjen, fartsgrensa ble ikke holdt denne gangen desverre, litt stressa. Men jeg rakk filmen, vi så jenta som lekte med ilden. Normalt er jeg jo helt inne i filmen og helt inne i karakterne, men det blir ikke sånn når Kristian er med, men det er koselig å dra læll, får jo sett filmen også.  Filmen var jo ganske lenge, så jeg ble ganske sliten. Vi skulle dra hjem, men kom midt i køa til rushen, å nei, orker ikke Kristian som skriker baki, så jeg kjørte bort til city Syd og lot Kristian få sove litt i vogna på senteret mens rushen gikk over, mor fikk is og kjøpt et par ting vi trengte. Kom hjem seks. Halv åtte holdt jeg på å legge Kristian, jeg var helt ferdig, så jeg la meg for kvelden jeg også, det var godt. Trodde at jeg egentlig skulle være helt uthvilt dagen etter, men nei, kunne sovet mye  mer.

Torsdag var det tur til bedehuset, neida, ikke blitt frelst enda.  Annenhver torsdag er det åpent leke hus for alle som vil komme. Masse babyer da, og du får møte mange fra kommunen. Jeg møtte nabo og ei som bor i veien her for første gang. To fra baselgruppa kom også.

I dag har vi møtt Maja, kusina mi, for å svømme, mens Kristian var på barnepass. Går veldig bra med barnepass, så får jeg trent litt.

Ellers så har pappa bursdag i dag, gratulerer med 69 års dagen, den store dagen er neste år :-)

Kristian har starta innemellom å åle seg bakover. Han dytter ansiktet nede i matta og prøver å få beina under seg når han ligger på magen, og så kommer han seg litt bakover.
Han liker litt bedre å sitte i bil, med leke og hakkebakkeskogen på, og litt mindre klær. Ellers så var det stor stas i går da han fikk smake rosiner og vanlje yoghurt, blir helt vill.

I går så jeg og vidar på sydenreise, til januar, ååå, gleder meg, gleder meg til vi får bestilt.

Må gå no, kommer bilder litt senere, travlet sjø, får besøk til helga, så jeg må rydde litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar