fredag 6. november 2009

Svineinfulensa

Vi har vært i Kirkenes, og fikk se dagliglivet til familien Aarnes, vi var en tur i barnehagen til Nora Sofie og en tur på all idretten. Desverre kom omgangsyken til familien, så da Kristian og jeg kom hjem, slo det til for fullt på meg. Aldri følt meg så dårlig før, helt forferdelig. Oppkast og diare, da var det godt å få litt hjelp av tante Hilde som kjøpte inn litt til meg. Er ikke helt i slag enda føler jeg, matlysten er ikke helt til stedet og blir fort til at det er noe jeg ikke har lyst på etter en stund.

Mandag skulle jeg prøve meg på ny rutine med Kristian og legging, han ble jo litt "bortskjemt" på ferie og fikk sove mye i min seng. Det gikk bra i tre dager, så i går skrek han selv om jeg var i samme rom, det var ikke noe gøy. Men omsider sovna han til slutt, da var jeg utslitt og orka bare en tv kveld, av det som var igjen. Skulle gjerne hatt en ekspert som kunne stått ved siden av meg og veiledet meg et par kvelder på rad kjenner jeg, lett å lese seg til hvordan du skal gjøre ting, men i praksis er det ikke så lett. Det har jo blitt mye reising på Kristian i det siste og det er vel ikke akkurat det beste i denne perioden i forhold til legging, men det blir en siste tur til Elverum i  slutten av mnd. Kjenner jeg gruer meg allerede til legging, det er alltid lettere å legge han hjemme enn borte, det skaper alltid litt ekstra stress, hvertfall når man reiser alene.

Svineinfulensaen ja, det er no svineri. Her i kommunen, håper jeg de er ferdig med høyrisiko gruppa og at neste gruppe kan bli babyer, synes det går tregt her i forhold til andre steder, de har kun hatt to kvelder  med vaksinasjon. Virker som de går tom fort. Man må jo ha to runder også. Foreløbig har de kun hatt vaksinasjon på kveldstid på legekontoret, men håper de nå kan benytte helsestasjonen slik at småbarnsforeldre kan gjøre det på dagtid i stedet.  Ser de gjør det i andre kommuner, så man skulle tro man kunne gjøre det her også.

Har ikke fått fortsatt i gangen med oppussingen, må komme meg litt mer og få litt mere krefter før jeg setter i gang kjenner jeg.

Søndag blir det tur til Sandvollan, tante Britt Elin har bursdag og feiring av farsdag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar