lørdag 25. april 2009

6 uker

Turen opp til Trondheim ble som turen sørover, jeg var stressa og Kristian ble stressa. Han som egentlig liker kjempe godt å sove i vogna si, nektet det plent, så til slutt ga jeg opp og lot han sove i armene mine siste timen. Jeg hadde bare sovet to timer den natta, reisefeberen som tok meg den natta.

Da vi kom hjem fikk vi besøk av Karin, det var veldig koselig selv om jeg hadde bomull i hodet og veldig i ammetåka. Stoppet midt i en setning og huska ikke hva vi snakka om, jeg var helt merkelig. Vidar kom hjem den kvelden, det var godt å ha noen å komme hjem til, så slapp jeg å være alene.

Nina kom til oss de neste dagene, før Vidar måtte reise ut etter et par dager på jobb desverre. Da fikk jeg virkelig testet hvordan det er å være alene med litj Kristian. Det gikk veldig bra, selv om det går i ett i 24 timer.

Morsfølelsen har kommet på plass, kom nok for fullt i Elverum med mine fæle mareritt som var at jeg trodde jeg sovna med Kristian i armene og at han rulla ut av armene mine og ned i dyna og fikk ikke puste, jeg bråvåkner og leter febrilsk etter Kristian, jeg til og med roper etter Kristian og leter under og over senga og i enden og finner han ikke. Så kommer jeg på at han sover jo i vogna si og kan puste lettet ut da jeg ser at han sover søtt der. Neste drøm på menyen var at han mistet hodet og fortsatt levde, og jeg setter det på, og det detter av igjen fordi han har på seg en motorsykkel hjelm, og det er en tannlege som vil sy på hodet igjen, jeg er bekymra og hodet detter av igjen og jeg vil ha Kristian på sykehuset. Uff, ikke artig med disse drømmene, makabre rett å slett. Foreløbig har det roet seg med de.

Har hatt besøk av tante og onkel på Byåsen og Line fra svangerskaps kurset. I går dro jeg til Brodern slik at søskenbarna hans skulle få være sammen med Kristian. Kristian ble veldig rolig, han merka nok at mammaen senka skuldrene og slappa av, og det endte med overnatting.

Vi har vært på 6 ukers kontroll, tirsdag denne uka, alt stod bra til, han veier no 4820, har vokst til 57,5 og hodet har vokst 3 cm. Har fått time for barselgruppe og neste veiing i mai. Jeg har fått tatt ny blodprøve og tatt blodprosenten min som har steget til 11,5, det var godt å høre.

Tirsdag skal jeg besøke de på jobb, det blir koselig, gleder meg til det.

Som dere skjønner, her går det i ett, og jeg gleder meg veldig til Vidar kommer hjem i slutten av neste uke, da forhåpentligvis kan jeg få en liten pause og litt avlastning mellom slagene.

No våkner Kristian, så nå må jeg ta meg av mitt nydelige nurk :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar