lørdag 4. april 2009

Elverum

Dagen etter vi hadde vært på Inderøy og Sandvollan ble Kristian syk. Vi hadde besøk av vennepar til middag, etter de hadde reist og Kristian skulle få mat, kasta han opp, tre ganger. Skjønnte fort at han var syk, siden han så vidt gulper. Vi ringte Orkanger og da vi kom på legevakta, fikk vi nesten ikke kontakt med Kristian, ikke tok han puppen heller. Det var ikke noe artig. Fikk rekvisisjon til barnelege i Trondheim og dro til St.Olav. De sjekket han og han ble til slutt lagt inn ut i fra hva vi fortalte om mulig smitte av omgangsyke fra sitt søskenbarn. Han ble lagt på overvåkningsrom første døgn med intravinøs og isolat de neste 4 dagene. Da han kom på isolat kunne jeg sove sammen med han. Det ble litt stress for min del, veiing før og etter måltid, amming i tide og utide. Da han kom på isolat fikk han sonde istedet,han fikk ikke i seg nok mat, så jeg måtte pumpe meg så han fikk tilstrekklig med mat. Du blir litt rar i hodet av å være inne på et rom i så mange dager, vi fikk en tur ut å gå en time, det var godt. Vi dro hjem søndag

Mandag tok Vidar meg ut på middag og tante Hilde passet Kristian. Vi er ikke helt rutinert med pakking ect til sånne ting, så vi ble litt sene. Rakk ikke kinoen, så vi spiste middag på Big Horn Steak house istedet, vårt faste biff sted. Rett før vi fikk maten, fridde Vidar til meg og jeg fikk en kjempe fin ring med diamant. jaaaa, sa jeg,veldig koselig, han er jo verdens beste kjæreste. Kristian var da 20 dager, så det blir en lett dag å huske.Så nå blir det bryllup innen 2-3 år.

Tirsdag reiste Kristian og jeg til Elverum med tog. Han sov de to første timene av turen, og resten ble det en del skriking. (Antagelig fikk han ikke nok mat, ser jeg i etterkant.)Det tok to dager før han fikk roet seg her på Elverum og jeg fikk kjøpt fenikel te, teen gjorde underverker, fikk en mye roligere gutt.
I går passet Turid og bestefar Kristian mens Ragnar og jeg var på kino, godt å gjøre noe anna i tre timer. Forkant av kinoen pumpa jeg meg og oppdaget at - ups, jeg har ikke nok mat til Kristian. Uff, han har nok ikke fått nok mat på et par dager, siden jeg har vært litt stressa. Men har nå kjøpt erstatning, så nå skal det bli bedre for han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar