torsdag 22. januar 2009

Radon

I går ringte det på døra og der stod en unggutt med skjema, han kom fra radonregisteret.no. Oj, han sa vi bodde i et område med radon og fortalte at han skulle vise oss video og ta prøver i huset vårt. Litt sjokk kan du si, har verken lest eller hørt så mye om dette tidligere. Nesten så en skulle tro det var noen som kødda med oss.Vidar var på butikken, så vi avtalte nytt møte mandag klokken sju. Kan ikke si jeg gleder meg. Er det store forekomster, kan det føre til lungekreft, det dør ca 300 personer av dette i året.Da må vi også utbedre kjelleren mye mer enn vi hadde tenkt i første omgang. Hørte med kollegaen min Anne Kristin om hun hadde hørt om dette tidligere, siden hun bor på Wiggja. Joda, for ti år siden var det noen som fikk påvist dette i huset, desverre, i området her vi bor. Ikke så veldig oppløftende kan en si. Gleder meg bare til å få mandagen overstått og håper på gode nyheter.

I dag har jeg fri, deilig. Litt matlei for tida, så jeg driver å surfer for å finne noen gode matoppskrifter som er enkle og gode. Har funnet noen, som jeg gleder meg til å teste ut.
Skal også se om vi finner en kommode som passer til badet vårt, det er vanskelig når vi har så store krav desverre. Litt stressa på det området også no, vil liksom ha alt klart snart.

Nina kommer i ettermiddag, så da blir det full rulle her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar