lørdag 10. januar 2009

Svangerskapskurs

Har sovet dårlig i natt, sovnet ikke før i to tiden. I dag har jeg vært på svangerskapskurs. Hadde egentlig ikke lest så mye om kurset på forhånd. Vi fikk lære om fødselens ulike faser, vi slapp fødselsvideoen og det var kanskje like greit. Smerte mestring, smerte lindring, fars rolle. Omvisning på føden , og fødestuene, med fødestillinger, seng og hvordan alle instrumentene og lystgass fungerer og badekaret. Da alle instrumentene og lystgassen ble presentert, kjente jeg at- nå må jeg sette meg litt ned, heldigvis stod jeg ved en kontorstol. Jeg er litt redd for fødselen, så det var kanskje en reaksjon jeg fikk. Da vi kom ned igjen ble det snakk om barselstid og amming, hvor vi fikk se en ganske grei ammevideo. Jeg var ganske utslitt da, siden jeg blir fort sliten i magen, sovet lite i natt og vi hadde holdt på i 5 timer med pauser og mat pause. For min del hadde det kanskje vært best å delt opp kurset i to bolker istedenfor så intensivt siden jeg blir så fort sliten. www.lykkeligsomliten.no er nettstedet. Veldig bra opplegg og hun har god erfaring og flink til å snakke.
Hadde planer om å besøke familien Sjølie Moe, og ta med gaven til Ela, men den glemte jeg igjen på kurset, så den får jeg ikke før på mandag. Gjett hvor irritert jeg ble på meg selv. Stod å venta på bussen til Valentinlyst, men da bussen til Børsa kom først hoppet jeg på den og dro hjem istedet. Det var kanskje like greit siden jeg var helt utslitt og vondt i bekkenet etter å ha stavret meg på isen i dag. Har brodder, men er redd for å falle eller å skli slik at båndene blir strekt.Sofaen vår som egentlig ikke er noe god å ligge på, var en drøm å komme hjem til. Helt fantastisk faktisk å kunne legge seg litt. Og der blir jeg nok resten av kvelden.

2 kommentarer:

  1. Såå kul side... Nå har alle varene deres kommet til Babble. Det mangler et laken..

    SvarSlett
  2. Heia Mois:) Kul side! Nå kan jeg følge med på alt du gjør:) Må du slappe av og ikke ikke fly ute på disse isbroddene..

    Majken:)

    SvarSlett