fredag 6. februar 2009

Fredagen kom

Tida har flydd siden sist, onsdag ettermiddag dro Vidar med kompiser til Vassfjellet for å stå på ski. Vidar tryna med snowboardet og skada skulderen. Vi dro på legevakta på kvelden, det ble to ganger med røntgen og var vel hjemme i to tida på natta. Heldigvis hadde han bare forstrekt skulder muskelen, godt det ikke var brudd. Letta ja.
Torsdag fikk vi beskjed om at spisebordet vårt med stoler var kommet, jippi herlig, tenkte jeg, da rekker vi kanskje å få det i stand til familien kommer i morra. Ups, Vidar har jo vondt i skulderen, hva gjør vi da? Kompisen til Vidar hjalp oss å hente utstyret og naboen hjalp oss å bære opp alt til stua. Vi åpna embalasjen på bordet- Å nei, det er sprekk i bordplata, limet har gått eller tørket opp. Søren å, det ble litt skår i gleden. Ble ikke så hoppende glad som jeg hadde trodd jeg skulle bli. Men Vidar fikk satt sammen to stoler den natta.
Dagen i dag gikk med til å sette sammen 4 nye stoler og selve bordet, vaske siste rest og ordne no smått baking. Vi skal få nytt bord, men kunne bruke det vi har fått i mellomtiden så lenge. Kjente jeg var litt stressa i dag, åssen skal vi rekke alt? Det gikk da seg tilslutt, utrolig nok rakk vi det meste. Halv fem startet folket å komme, den ene familien etter den andre. Vi ble vel 18 stk til slutt, å så mange har vi aldri hatt besøk av før. Men utrolig koselig. Artig å samle alle sammen. Det ble pølser til barna og sodd, jeg klarte mesterstykke å glemme å sette på potetene, så de ble jo 45 minutter forsinka, litt stressa, ville jo at alt skulle klaffe. Masse kake og is ble det også litt tid til. Vips så var klokka nærmere sju, og leggetid for barna. Tida bare fløy av sted, rakk liksom ikke å sette meg ned ordentlig før noen skulle dra.
Sliten ja, håper jeg får lagt meg tidlig i dag og sove hele natta, men vi får se hvordan det går.
I morra får vi besøk av naboen til middag, kanskje på tide, de har ikke vært her enda sjø, men nå er vi så godt i siget med besøk, så nå kjører vi på, he,he. Vi skal se på stellebord også i morra, håper og håper på at vi kan finne et som passer inn.Vil gjerne ha ting på plass. Vogna, senga og bilstolen står fortsatt innpakket, vi har litt lite timer i døgnet for tida, det går i ett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar