fredag 12. juni 2009

Biltrøbbel i ammetåka

Ble invitert på tur i dag i Buvika, trilletur sammen med to andre. Det viste seg jo fort at de to andre damene var super spreke, de snakka om når de jogga, og jeg tenkte gosj, lenge til jeg kommer dit ja. Dæven, den turen var vi gikk, det var i skogen, det var oppover, oppover og oppover og bratte oppoverbakker. Jeg tenkte, herregud, når skal vi ha pause? Kristian våkna og jeg måtte ta han i bæresæla, satte han fremover vendt og da var han happy, der sovna han til slutt, det var ganske tungt å bære han sånn også. Vi gikk ca litt over tolv tror jeg og neste gang jeg så på klokka var den rundt tre og da hadde vi lunsj. Da var jeg sliten og vi skulle gå samme vei tilbake, hjelp tenkte jeg. Var jo egentlig helt ødelagt halvveis. Da hadde vi gått 6 km. Og jeg var sliten i hele kroppen. Heldigvis var det bare nedover bakke hjem igjen, det gikk utrolig bra og Kristian sov heldigvis hele veien tilbake. Så i dag har jeg gått 1,2 mil med Kristian i barnevogn, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle gjøre så tidlig.
Da vi kom tilbake til bilen halv seks, satte jeg Kristian i bilstolen og tenkte, hvor har jeg bilnøklene??? Ups, de stod i tenninga og lufta stod på for fullt. Herregud, bilen hadde stått på i over 5 og en halv time....Ikke rart bilbatteriet var tomt. Hjelp, hva gjør jeg nå?? Ringte til Turid og hun sa at jeg burde få tak i en booster på en bensinstasjon, da starter bilen igjen med en gang. Stressa ble jeg og sliten, måtte ringe på døra til hun ene vi trilla med.... Eh, Kan jeg låne gulesider? Fikk låne internet og søkt opp bensinstasjonen i Buvika. Har dere en Booster? ja, det hadde de å låne ut. Jeg visste at nå var jeg stressa i hodet så jeg tørr ikke låne andres biler for å hente den, så vennina mi dro å henta den mens jeg passa ungene. Det gikk kjempe fint og bilen starta med en gang da jeg fikk satt den på, heldigvis. Så nå har jeg lært det også, hvordan man setter på en slik og pluss og minus, svart og rød. Lurer på når ammetåka letter, jeg gjør jo så mye rart og glemmer så fort etter at Kristian kom til verden.

nå skal jeg spise og så lulle senga jeg også, Kristian sovnet for ti minutter siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar