mandag 8. juni 2009

Danmark

Kristian og jeg skulle ut å fly, og trengte derfor noe å pakke inn vogna inn i. Vanligvis bruker man bare plastikk, men nå har det kommet noe nytt for understellet, Prampack, den var med i skaperen. Lisbet (svigerinna mi) ringte prampack her i Trondheim og lurte på om jeg kunne få en prampack, siden jeg skulle ut å reise. ( Den skal lanseres om en uke). Jeg dro inn til Trondheim og fikk den utlevert dagen før jeg skulle reise. De hadde nylig fått de fra Kina og den jeg hadde fått var blitt litt testet, men det var helt greit for meg. De er testet med 50 flyreiser. Da hadde han vært i Elverum dagen før og besøkt Lisbet og Gine. Jeg var den første kunden som hadde fått en prampack, og nr 2 i hele verden. Skulle fått den signert men, he,he. Den er laget i samarbeid med Norwegian og Norwegian dekker alle kostnader når du reiser med en prampack hvis noe skulle skje med understellet. På flyplassen møter vi faktisk to stk som hadde vært med på prosjektet og hjalp oss med å pakke den, det var litt gøy.


Nå har Kristian og jeg vært å besøkt den søte familien Schipper i Danmark. (Tidligere Bente Røstbakken, naboen og store "søstra" mi.) Jeg var spent på hvordan det ville gå med Kristian på flyet, men det gikk jo kjempe fint. Vi fløy Tr.heim-Oslo-Aalborg. Så nå har Kristian fløyet 4 ganger allerede og det gikk stålende.
I Danmark kosa vi oss med turer, shopping, og noe av det beste jeg vet, å spille kort, mattis og Skip-bo. Oliver og Lulu var jo kjempe søte med Kristian, gleder meg til å se de igjen i midten av juli.
Har lært til neste gang jeg skal fly, at jeg skal bestille hos samme selskap for hele turen, slik at jeg slipper å checke inn flere ganger på turen. Kristian fikk masse oppmerksomhet på flyplassene, og mange spurte om de kunne hjelpe, veldig koselig. Bente hadde ringt Gardemoen da jeg reiste hjem i går og da stod det en ung gutt å venta på meg for å kunne hjelpe meg med bagasjen, det var utrolig bra for jeg hadde bare 2 og en halv time til neste fly og i til Norwegian hadde lang kø og vi fikk snike oss foran. Da vi kom til Værnes i Trondheim var Kristian sliten og hyla da han ble lagt i vogna, hele området hørte han og en securitas vakt om fra andre enden av bygget for å hjelpe meg med han. Det var godt Vidar hadde satt igjen en bil til meg på flyplassen, hadde blitt et mareritt å reise med buss inn til Trondheim og så fra Trondheim og til Børsa, den hadde jeg ikke rukket heller, så det måtte ha blitt taxi tror jeg.

Uka her skal Kristian på 3 mnd kontroll, på onsdag. Tror det er sprøyter han skal ta, ifølge lista er det sånn. Spent på hvor mye han har lagt på seg også.

I morra skal jeg ringe presten for å høre når vi kan få dåp, håper på siste uka i august eller to første på september.

Må også få ordnet med takkekort, har lyst å gå i butikken med bilde vi har valgt, så det ikke blir noe tull.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar