tirsdag 30. juni 2009

Herlig temperatur i vannet

Søndag tok vi oss en tur til Veieland, båt fra Tenvik (Nøtterøy). Det er en øy på 4 kvadratkm og uten biler. Det er fastboende og hyttefolk som bor der. Koselig å gå tur der og ta seg en sykkeltur. Først kom vi til praten uteservering, da trodde jeg vi hadde kommet til en spiseplass som heter Dagros som er ganske kjent. Men fant fort ut at det var det ikke. Vi spurte etter Dagros til de som drev uteserveringen, og han ville ikke hjelpe oss med informasjon siden Dagros var konkurrenten deres.Ble litt paff, over holdningen, så etter å ha drukket opp brusen gikk vi videre til Dagros. Der var det en helt annen holdning og blide folk som jobba. Tok åtte ferja tilbake og der møtte jeg Mette og Bjørn Mathisen som bor i Elverum, det var de jeg besøkte sikkert for 20 år siden for første gang med mamma og pappa.

I dag har vi vært en tur i byen, Tønsberg. Kjøpt litt klær til Nina og spiste middag på italiensk restaurant. Etter barnetv og sykkeltur min tok vi oss en tur ned til stranda og tok en kveldsdukkert, helt herlig, sikkert over 20 grader vannet. Hvis det holder seg slik fremover, blir det nok flere slike dukkerter. Lurer på om vi skal ta morgenbad i morra, det er egentlig veldig godt bare man kommer seg utti.

I dag var (store )Ole Johan innom, koselig å se han igjen også.

Vidar er nå på kino,mens jeg passer ungene. I morra skal jeg prøve å finne på noe, kanskje en kino, vi får se hva det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar